ثبت ملی دو اثر حوزه دفاع مقدس در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین

ثبت ملی دو اثر حوزه دفاع مقدس در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین

به گزارش لباس دونی، همدان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به ثبت دو اثر در عرصه دفاع مقدس در لیست آثار ملی کشور، اظهار داشت: دفاع مقدس به عنوان یکی از با اهمیت ترین و پربارترین دوران تاریخی جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ این کشور به عنوان نمادی از ایستادگی و مقاومت مردم در مقابل تهاجم و تجاوز خارجی به ثبات و پایداری کشور تبدیل گشته است.


محسن معصوم علیزاده یکشنبه ۸ مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: اهمیت دفاع مقدس در جمهوری اسلامی ایران به سبب چندین عامل مهم می باشد، بطوریکه دفاع مقدس نشان دهنده ایستادگی و مقاومت مردم ایران در مقابل تهاجم و تجاوز خارجی است که سبب شده است که ایرانیان به عنوان یکی از مردمان مقاومتی و ایستادگی کننده در جهان شناخته شوند.
وی ادامه داد: دفاع مقدس نشان دهنده قدرت و توانایی نظامی ایران است که سبب شده است که ایران به عنوان یکی از قدرت های نظامی منطقه و جهان شناخته شود و همین طور دفاع مقدس نشان دهنده وحدت و همبستگی مردم ایران است که سبب شده است که مردم ایران با همبستگی و وحدت خود، توانستند در مقابل تهاجم و تجاوز خارجی مقاومت کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اشاره کرد: در همین جهت و بمنظور حفظ آثار هشت ساله دفاع مقدس و تقدیر این رشادت ها، لزوم ثبت آثاری از این برهه از زمان بالاتر از پیش احساس می شد.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان نیز در این رابطه اظهار داشت: اداره شورای ثبت آثار تاریخی، فرهنگی میراث دفاع مقدس در ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار و در این نشست دو اثر از پایتخت تاریخ و تمدن مطرح و به ثبت ملی رسید.
حمیدرضا حیدری اضافه کرد: پرونده ایستگاه ماهواره ای مخابراتی شهید قندی اسدآباد که چندین مرتبه در جنگ تحمیلی هدف حمله هوایی و راکتی دشمن قرار گرفت و نیز موزه دفاع مقدس در این جلسه به ثبت ملی رسید.



1403/07/08
14:26:58
5.0 / 5
140
تگهای خبر: صنایع دستی , موزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
لباس دونی