خادمی مطرح كرد؛
اقتصاد فرهنگ مستلزم توجه عمیق متولیان این حوزه است
به گزارش لباس دونی، دبیر شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: اقتصاد فرهنگی که بسیار از آن نام برده می شود مستلزم توجه عمیق، جلب نظر و توجه متولیان حوزه فرهنگ به این مساله و مسئله است.
به گزارش لباس دونی به نقل از مهر، عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی در دومین جلسه رویداد ارائه شخصیت پارس آرا، با تأکید بر دور اندیشی، بررسی، تحلیل و لطمه شناسی در طراحی شخصیت، اظهار داشت: در جوامع مختلف این اتفاق قدمت دارد، خلق شخصیت به عنوان یک ابزار مفید و موثر در ساحت فرهنگ، همه بار آن چیزی که به عنوان محتوا و مدلول باید به نسل جدید منتقل شود را به دوش می کشد.
وی اضافه کرد: توجه به رویداد پارس آرا از چند جنبه دارای اهمیت است و یک بخش آن حوزه مصرف فرهنگی کودک و نوجوان به عنوان ظرفیت ها و سرمایه های ما و نسل آینده جامعه اسلامی است. درحال به سربردن در فقر تولید محتوای فرهنگی و تامین آن چیزی که باید در سبد مصرفی قشر کودک و نوجوان قرار داشته باشد هستیم. ذهن سیاستگذاران باید درگیر این مساله باشد که آن چیزی که کودکان و نوجوانان ما به عنوان محصول فرهنگی مصرف می کنند چیست و چه نسبتی با پیشینه های تاریخی، اجتماعی و فرهنگی جامعه داشته و در چه موقعیتی قرار داریم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی در ادامه اظهار داشت: توجه داشتن به این موضوع، ابداع ما نیست بلکه همه ی جوامع نسبت به نسل آینده، امتداد حرکت تاریخی، بقا و ماندگاری خود و بر طبق توجه به سرمایه های انسانی می اندیشند و برنامه ریزی و حرکت می کنند. توجه به سامان بخشی محتوای تولید شده برای کودک و نوجوان در قالب محصولات فرهنگی قابل استفاده در اوقات فراغت و زیست آنها، به عنوان یک سوال اساسی که در رابطه با حوزه ی فرهنگی عمومی است، وجود داشته و دارد.
خادمی اظهار داشت: کودک و نوجوان قشر و نسلی است که در فضای عمومی کشور زیست کرده و فرهنگ عمومی ما را می سازند. پدر و مادرهای ما، به مجموعه ای از ارزش ها و هنجارها پایبند بوده که به نسل آینده خود منتقل کرده اند و این انتقال ادامه دارد و پایه ایجاد آنها به محصولات فرهنگی مصرف شده در کودکی و نوجوانی باز می گردد.
وی حساسیت حوزه فرهنگ عمومی را چیره شدن دنیای مجاز بر واقعیت دانست و اظهار داشت: جوامع برای مصون ماندن در برخورد با ظرفیت جدید جهانی که در عرصه رسانه درحال ایجاد است باید بی اندیشند، تا در عین بهره مندی از ظرفیت آنها، اندوخته های تاریخ فرهنگی و اجتماعی خودرا حفظ و با خلق جدید در جهان ارائه و عرضه کنند. اگر با دغدغه نسبت به محتوا، مخاطب، عرصه، میدان و ساحتی که در آن کنشگری می کنید پیوند بین آنها برقرار شود، به شخصیت و ضرورت خلق شخصیت در محتوا برای کودک و نوجوان با ابزار فرهنگ خواهید رسید.
دبیر شورای فرهنگ عمومی در پایان، فعال کردن اتصال بین حوزه فرهنگ، اقتصاد و محتوا را بواسطه خلق و طرح شخصیت بوسیله این رویداد و در یک زنجیره اعلام نمود و اظهار داشت: اقتصاد فرهنگی که بسیار از آن نام برده می شود مستلزم توجه عمیق، جلب نظر و توجه متولیان حوزه فرهنگ به این مساله و مسئله است.
منبع: لباس دونی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب