اسماعیلی مطرح كرد؛

تولید و انتشار بازی های پرمخاطب یک تکلیف جدی برنامه هفتم است

تولید و انتشار بازی های پرمخاطب یک تکلیف جدی برنامه هفتم است

به گزارش لباس دونی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تولید و انتشار بازی های پرمخاطب تکلیف جدی مان در برنامه هفتم است.



به گزارش لباس دونی به نقل از مهر، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه نهمین جشنواره بازی های کامپیوتری فجر که شامگاه امروز شنبه ۲۳ دی در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: بعد از ۴ سال این جشنواره مجدداً از سر گرفته شده و حوزه بازی ها امروز جزو بالاترین میزان مصرف فرهنگی در بین همه گونه های هنری و فرهنگی است و هر روز دایره آن گسترده می شود.
وی اضافه کرد: اگر روزی تصور بر این بود که صنعت گیم مربوط به رده های سنی پایین است اما امروز باید اظهار داشت که صنعت بازی های کامپیوتری در بخش های مهم نقش آفرین است و ما شاهد می باشیم که این صنعت به عنوان یکی از راه های ایجاد خلاقیت، گشایش کار و حل مسائل مهم جامعه مورد توجه قرار می گیرد.
اسماعیلی اظهار داشت: مدتی پیش در دانشگاه امیرکبیر و در عرصه بازی های جدی شاهد رقابت های خوبی بودیم که نتیجه آن می توان گفت آن بازی ها در حل مشکلات اجرائی جامعه مؤثر هستند. ما نسبت به بحث بازی به عنوان یکی از راه های مهم در عرصه مسائل فرهنگی و اقتصاد فرهنگ و هنر باید دقت نماییم.
وی افزود: امروز بازی ها سهم مهمی را در انتقال فرهنگ ایفا می کنند. در همه کشورهای توسعه یافته صنعت گیم با این نگاه درحال سرمایه گذاری و گسترش حیطه فعالیتهای مهم می باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما متوجه می شویم که در گذر زمان، یک مجموعه بازی آنچنان در عرصه های مختلف زندگی رسوخ یافته که اثرگذاری کم نظیری را دنبال دارد. ما باید از صنعت به نحو احسن استفاده نماییم.
اسماعیلی اضافه کرد: ما شاهد بودیم در بخش تقدیرها، بازی هایی مورد توجه قرار گرفتند که بخش مهمی از آنها به روایت زندگی اسطوره ها و شخصیت های قهرمانی در عرصه های فرهنگی اختصاص یافته بود. خیلی از این بازی ها روایتگر مهمی از اسطوره ها داشت.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت در عرصه اقتصاد فرهنگ و هنر امری ضروری است؛ امروز بخش مهمی از اقتصادی در صنعت گیم جریان دارد و کسانی که می توانند از این ظرفیت استفاده نمایند از ایده تا تولید محصول می توانند با بوجودآوردن یک بازار اقتصاد نتایج مثبتی را رقم بزنند. این مساله حتما مورد توجه بنیاد ملی بازی های کامپیوتری باید قرار بگیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تعامل گسترده صنعت گیم با حوزه های مختلف امری جدی است و ما در بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، هیأت امنایی داریم که متشکل از دستگاههای مختلف همچون وزارت آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، سازمان صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی است و هر کدام از اینها می تواند به فراخور ماموریت شأن در عرصه صنعت گیم نقش آفرین باشند. همین طور این هم افزایی در حال انجام می باشد.
اسماعیلی اضافه کرد: با هم افزایی به اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر کمک شایانی می شود و باید به این مساله توجه ویژه ای داشته باشیم چونکه ما ظرفیت بالایی داریم. برمبنای آن چه که از دست اندرکاران جشنواره شنیدم بیش از ۱۹ استان در این جشنواره شرکت کرده اند و این امر نشان داده است که صنعت گیم ظرفیت فراگیری را دارد و ما باید بیش از گذشته به نخبگان سراسر کشور در این صنعت دقت نماییم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان اظهار داشت: خواهشم این است که فضای حمایتی گسترده ای را به بهانه جشنواره رقم بزنیم تا دستگاههای مختلف همچون معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری از صنعت گیم استقبال کند البته یکی از جهت گیری های مهم ما در عرصه آینده فعالیتهای فرهنگی و هنر این است که صنعت گیم را در اولویت قرار دهیم.
وی اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه، تولید و انتشار بازی های متنوع و پرمخاطب را به عنوان تکلیف جدی می دانیم. همین طور در عرصه اعتبارات تلاشمان این است که این صنعت را تقویت نماییم گرچه در چند سال قبل این برنامه توجه به صنعت گیم را مد نظر قرار داده ایم.


منبع:

1402/10/28
18:01:23
5.0 / 5
368
تگهای خبر: آموزش , جشنواره , خلاقیت , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
لباس دونی