شریفی با لباس دونی مطرح كرد؛
42 درصد از جمعیت بازیکنان حرفه ای را نسل آلفا تشکیل داده اند
به گزارش لباس دونی، مدیر انستیتو ملی بازی سازی بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: ۴۲ درصد از جمعیت بازیکنان حرفه ای در سال ۱۴۰۰ را گروههای کودک و نوجوان یا به عبارتی نسل آلفا تشکیل داده اند.
فرزانه شریفی مدیر انستیتو ملی بازی سازی بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: پیمایش ملی بازی های دیجیتال در ایران طی سالهای اخیر نشان داده است که رسانه بازی جز سه رسانه پرطرفدار ایرانی ها بوده و تعداد بازیکنان رسانه بازی در ایران رو به افزایش است؛ به صورتی که از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰ در فاصله ۶ سال، جمعیت بازیکنان ایران از ۲۳ میلیون نفر به ۳۴ میلیون نفر رسیده است و این نشان داده است که نزدیک به نیمی از جمعیت ایران به رسانه بازی گرایش دارند.
وی افزود: اما از این تعداد، بازیکنان حرفه ای (که در اصطلاح به آنها بازی باز هم می گوئیم)، در خلال سالهای اخیر جمعیت قابل توجهی را نسبت به یک دهه اخیر به خود اختصاص داده اند.
مدیر انستیتو ملی بازی سازی بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: آخرین پیمایش بازی دیجیتال نشان داده است که بیشتر از ۷ میلیون بازیکن حرفه ای در ایران بیشتر از ۲۱ ساعت در هفته را صرف بازی کردن می کنند که دراین میان سهم کودکان و نوجوانان با ۴۵ درصد از جمعیت کل بازیکنان، به علت رواج پلت فرم هایی مانند موبایل و کنسول PS۵ قابل توجه شده است؛ یعنی همبستگی مثبت میان سخت افزار و میزان مصرف، هزینه کرد، میزان انجام بازی آنلاین، ژانر محبوب بازی و پیوستگی در انجام بازی به صورت روزانه.
وی اضافه کرد: برای مثال، ۴۲ درصد از جمعیت بازیکنان حرفه ای در سال ۱۴۰۰ را گروههای کودک و نوجوان یا به عبارتی نسل آلفا تشکیل داده اند که گرایش اصلی آنها انجام بازی های اکشن، اکشن ماجرایی و ورزشی بوده است.
شریفی اظهار داشت: به نظر می آید که شواهد کافی آماری برای توجه به این نسل رو به رشد و بومی دیجیتال وجود داشته باشد تا از بازی بتوان بعنوان یک ابزار اثربخش در یادگیری، انتقال مفاهیم در جامعه پذیری و مهارت افزایی به جای روش های سنتی آموزشی استفاده نمود.
منبع: لباس دونی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب