احمدی با لباس دونی مطرح كرد؛

کشورهای خلیج فارس و عربستان هم مثل آمریکا وارد صنعت گیم شده اند

کشورهای خلیج فارس و عربستان هم مثل آمریکا وارد صنعت گیم شده اند

به گزارش لباس دونی، عربستان اخیرا در صنعت گیم ورود کرده و نزدیک به ۷۰ درصد درآمد نفتی خویش را در پنج صنعت ویژه دنیا سرمایه گذاری می نماید که یکی از پنج صنعت آن در ارتباط با بازی های کامپیوتری است.



رضا احمدی مدیر نظام رده بندی سنی بنیاد ملی بازی های کامپیوتری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به انتشار بازی های ضد ایرانی اظهار داشت: متأسفانه در کشورمان هنوز به مقوله بازی های کامپیوتری و بازی های ویدئویی به صورت جدی پرداخته نمی گردد. این درحالی است که شاهد می باشیم کشورهای پیشرفته هزینه های زیادی را در این عرصه انجام می دهند.
وی اضافه کرد: کشورهایی که در حوزه خلیج فارس هستند، هزینه های بسیاری را در حوزه بازی های کامپیوتری انجام می دهند. برای مثال کشور عربستان اخیرا در صنعت گیم ورود کرده و نزدیک به ۷۰ درصد درآمد نفتی خویش را در پنج صنعت ویژه دنیا سرمایه گذاری می نماید که یکی از پنج صنعت آن در ارتباط با بازی های کامپیوتری است. آنها از این طریق به کسب درآمدهای پایدار می پردازند.
مدیر نظام رده بندی سنی بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: متأسفانه حوزه بازی های کامپیوتری در کشورمان جدی گرفته نمی شود و این درحالی است که این صنعت ظرفیت های ویژه ای دارد. برای مثال مبحث انتقال فرهنگ همچون موضوع هایی است که از راه بازی های کامپیوتری منتقل می شود و حتی کشورهای پیشرفته زمانی که قصد دارند در ابعاد سیاسی کاری کرده و یا حتی اذهان عمومی را با خود همراه کنند، به واسطه ابزاری به نام بازی های کامپیوتری که در اختیار دارند، تلاش می کنند تا اهداف سیاسی خویش را در این حوزه دنبال کنند.
احمدی اظهار داشت: اگر مروری بر سالهای دور داشته باشیم بخصوص در مقطع قبل از حمله به سوریه، شاهد تولید و عرضه بازی هایی بودیم که سوریه را بعنوان کشور تروریست معرفی می کرد و حتی بازی ها طوری برنامه ریزی می شد که در آن حملات را توجیه می کردند. آنها در آن مقطع از راه بازی های کامپیوتری، اذهان عمومی را با خود همراه کردند و بگونه ای این اذهان را آماده کردند که حمله به کشور سوریه می تواند به جامعه جهانی کمک نماید. از آنجائیکه ایران کشوری تأثیرگذار در منطقه است، آمریکا و کشورهای دشمن از راه بازی های کامپیوتری کوشش می کنند نشان دهند که نیروهای ایرانی تروریست هستند و این تروریست بودن را از همین طریق در افکار عمومی جا بیندازند و در نهایت بحث تروریست را در منطقه توسعه می دهند. یعنی بازی های کامپیوتری ابزاری در دستان آنهاست و در این عرصه به طور گسترده هزینه های بسیاری را انجام می دهند.
متأسفانه در کشورمان بحث سواد رسانه ای بخصوص در حوزه بازی های کامپیوتری ضعیف است و بشدت این عدم آگاهی را شاهد می باشیم. این حوزه از سطح پایینی برخوردار می باشد و ما در بنیاد ملی بازی های کامپیوتری تلاش در بالابردن سطح سواد بازی ها و ارتقای آگاهی خانواده ها در حوزه بازی های کامپیوتری هستیم تا بتوانیم این عدم آگاهی را پوشش دهیم وی افزود: بعد از آنکه بازی های ضد ایرانی را تولید می کنند، به نشر بین المللی می پردازند و همین مساله یعنی نشر بین المللی آن سبب می شود قشر نوجوان و جوان را با خودشان همراه می کنند و به واسطه بازی های ویدئویی در بلند مدت این افکار را در ذهن مخاطبان جا بیندازند که نیروهای ایرانی تروریست هستند و حمله به این کشور را توجیه می کنند. متأسفانه طی سالهای اخیر چنین مواردی را در بازی ها شاهد بودیم.
مدیر نظام رده بندی سنی بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: متأسفانه در کشورمان بحث سواد رسانه ای بخصوص در حوزه بازی های کامپیوتری ضعیف است و بشدت این عدم آگاهی را شاهد می باشیم. این حوزه از سطح پایینی برخوردار می باشد و ما در بنیاد ملی بازی های کامپیوتری تلاش در بالابردن سطح سواد بازی ها و ارتقای آگاهی خانواده ها در حوزه بازی های کامپیوتری هستیم تا بتوانیم این عدم آگاهی را پوشش دهیم. البته بنیاد ملی بازی های کامپیوتری نیازمند زمان است تا بتواند محتوای مناسب و آگاهی بخش را به صورت گسترده در اختیار خانواده ها قرار دهد. بنیاد در این حوزه تلاش می کند تا با ساخت کلیپ های آموزشی، بتوانیم آموزش های ویژه ای را در مورد بازی ها در اختیار خانواده ها قرار بدهد و خانواده ها را از این عدم آگاهی دور کند و تلاش کند تا به شکلی اطلاعات مورد نیاز در اختیارشان قرار بگیرد.
احمدی اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در سالهای اخیر انجام شده راه اندازی سایت «چه بازی» است که در این سایت اطلاعاتی از داستان، محتوا و رده بندی سنی بیشتر از ۳۵ هزار عنوان قرار گرفته شده است تا خانواده ها با رفتن به این سایت در جریان اطلاعات کافی از بازی هایی که فرزندن شأن انجام می دهند، داشته باشند. ایجاد مرکز مشاوره برای خانواده ها در بنیاد ملی بازی های کامپیوتری همچون اقدامات مناسب در حوزه افزایش سواد رسانه ای خانواده ها در حوزه صنعت گیم است که خانواده ها با «۵۸۱۲۹» می توانند تحت مشاوره های تربیتی و مشاوره هایی در مورد محتوای بازی و معرفی بازی های مناسب قرار بگیرند.
مدیر نظام رده بندی سنی بنیاد ملی بازی های کامپیوتری در انتها اظهار داشت: برگزاری کارگاه های سواد بازی در نقاط مختلف کشور بیشتر در استان ها از دیگر اقدامات بنیاد در جهت افزایش سواد رسانه ای خانواده ها در حوزه صنعت گیم است. استان هایی که بیشترین نیازمندی را در این عرصه دارند، شناسایی شده اند و در اولویت قرار می گیرند. به واسطه برگزاری کارگاه ها در استان ها می توانیم سطح سواد بازی را در کشور ارتقا دهیم. لازم است همکاری هایی با آموزش و پرورش و صداوسیما صورت گیرد تا انشالله این دو نهادی که بیشترین تأثیرگذاری را دارند، با همراهی بنیاد ملی بازی های کامپیوتری بتوانیم فرهنگ صحیح استفاده از بازی ها را در کشور ارتقا بدهیم.


منبع:

1401/08/17
08:51:26
5.0 / 5
438
تگهای خبر: آموزش , مشاوره , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
لباس دونی