اسماعیلی مطرح كرد؛

قرارگاه زیست عفیفانه سکوهای فروش را تامین می کند

قرارگاه زیست عفیفانه سکوهای فروش را تامین می کند

به گزارش لباس دونی، وزیر فرهنگ اظهار داشت: در قرارگاه زیست عفیفانه ای که دولت تشکیل داده روی عرضه مستقیم و سکوهای فروش برای پشتیبانی از تولیدکنندگانی که قدرت کمتری برای رقابت در بازار را دارند اقداماتی انجام می دهیم.



به گزارش لباس دونی به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه مد و پوشاک خلاق که بامداد امروز سه شنبه ۲۵ مهر در سالن A37 (آی هییت) برگزار گردید، در جمع اصحاب رسانه با اشاره به حوزه پوشاک در جامعه اظهار داشت: حوزه لباس با اهمیت ترین مؤلفه اش رفتار فرهنگی آحاد مختلف جامعه است. خیلی از قضاوت هایمان از کنش های فرهنگی با همین روش استفاده در کیفیت و البسه ای است که افراد از آن استفاده می نمایند و در نهایت خیلی از قضاوت های فرهنگی را شکل می دهند.
وی اضافه کرد: در جامعه ما اساساً مبتنی بر هویت فرهنگی قوام یافته چند هزار ساله است و موضوع لباس همیشه در ایران مورد توجه بود. ما صنعت قدرتمندی داشتیم در هزاره های قبل مشاهده می نماییم که آثار ممتاز حوزه پوشاک ایرانیها همیشه پیشتاز بودو همین طور نوع پوشاک ایرانی همیشه در دنیا محل توجه قرار می گرفت. ما در سالهای اخیر بواسطه اتفاقاتی که رخ داده اختلالاتی را در عرصه سبک زندگی داشتیم و مقداری برتری تاریخی در این جهت تضعیف شده است و ما نتیجه اش را بعضاً در همین بروز رفتارها می بینیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: دولت نگاهش این است که صنعت نساجی به عنوان با اهمیت ترین حوزه صنایع فرهنگی تقویت شود و الحمدالله آمارها نشان میدهد که در سالهای اخیر بیشترین اشتغال در عرصه صنعت نساجی بود. اینها نشان میدهد جهت گیری دولت در این زمینه به نتیجه می رسد. ما در کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نگاه مان این است که همه بخش های قوی حاضر در عرصه صنعت نساجی از همه حلقه ها از تولید نخ تا بخش عرضه در قالب زنجیره ای باید تقویت شود و این نمایشگاه به این کار کمک می نماید. کارهای خوبی انجام شده است اما کفاف نیازمان را نمی دهد. ما نیاز داریم هر چقدر تولیدات را عمومی سازی نماییم و در دسترس مردم قرار دهیم و هم ارزان و هم با کیفیت خوب و هم در دسترس باشد.
اسماعیلی اظهار داشت: در صحبت هایی که با غرفه داران داشتم اغلب شان نگرانی روی موضوع سکوی فروش داشتند. بدین سبب ما باید سکوهای فروش را تامین نماییم. ما الان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در قرارگاه زیست عفیفانه ای که دولت تشکیل داده روی عرضه مستقیم و سکوهای فروش برای پشتیبانی از تولیدکنندگانی که قدرت کمتری برای رقابت در بازار را دارند اقداماتی انجام می دهیم. در این نمایشگاه یک نفر از من پرسید که چرا بخش های تولیدی حوزه حجاب و عفاف کمتر حضور دارند و در این جهت آقای امامی رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس و دبیر شورای فرهنگ عمومی پاسخ دادند که هزینه های اینجا بالاست و آنها نمی توانند با این هزینه ها حضور داشته باشند البته سال قبل ویژن های مصرف بصورت رایگان بواسطه غرفه هایی حضور داشتند.
وی در آخر اظهار داشت: امیدواریم گام هایی که مستقیم منجر به یک تغییر محسوس برای بانوان باشد رخ دهد امیدواریم این اتفاق را به زودی شاهد باشیم. هر چه بتوانیم داوری فرهنگی را در قالب شرکت های دانش بنیان تقویت نماییم به تحقق اهداف مان کمک کرده ایم و هدف مان افزایش کیفیت، تسهیل و تولید انبوه است.


منبع:

1402/08/02
12:44:59
5.0 / 5
302
تگهای خبر: كیفیت , لباس , نمایشگاه , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
لباس دونی