گزارشی از صنعت بازی سازی؛

بریتانیا و پنجمین بازار بزرگ بازی های دیجیتال

بریتانیا و پنجمین بازار بزرگ بازی های دیجیتال

لباس دونی: بریتانیا بعد از چین، ایالات متحده، ژاپن و آلمان پنجمین بازار بزرگ بازی های دیجیتال در سال 2018 را از نظر درآمد مصرف کننده دارا بود.



به گزارش لباس دونی به نقل از مهر، مهشید شهیدی کارشناس روند و آینده پژوهی در بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، در گزارشی به فاکتورهای مصرف بازی های دیجیتال در بریتانیا پرداخته است.
این گزارش برای انتشار در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته است.
مشروح گزارش نامبرده در ادامه می آید؛
تقریباً ۳۷.۳ میلیون نفر در بریتانیا به بازی های دیجیتال مشغول هستند و ۳۹ %بزرگسالان بریتانیایی ۱۶ ساله بصورت آنلاین بازی می کنند. میانگین زمان صرف شده برای بازی توسط بازیکنان بریتانیایی ۱۳ تا ۶۴ ساله ۷ ساعت و ۳۳ دقیقه بوده است.
گوشی های هوشمند مهم ترین وسیله بازی در بین بزرگسالان در بریتانیا است، درحالی که کنسول های بازی در بین کودکان بیشتر مورداستفاده قرار می گیرد. ۳۷ % از بزرگسالان بریتانیا از گوشیهای هوشمند برای بازی استفاده می نمایند چونکه دسترسی گسترده به برنامه ها و وب سایت های بازی از این طریق امکان پذیر است. ۳۰ % از بزرگسالان از کنسول های بازی استفاده می نمایند که بیشتر توسط بزرگسالان جوان استفاده می شود، ۹۱ % از کودکان ۳ تا ۱۵ ساله در هر وسیله ای بازی می کنند. استفاده از کنسول در بین پسران ۸ تا ۱۱ ساله شایع تر است (‏۸۹ %)، ‬ ‏۶۰ % از بازیکنان بزرگسال بریتانیا آنلاین با بازیکنان دیگر بازی می¬کنند، بازیکنان می توانند بصورت آنلاین بوسیله کنسول ها یا بوسیله برنامه ها و وب سایت ها در گوشیهای هوشمند یا سایر دستگاه های متصل به اینترنت، با بازیکنان دیگر بازی کنند.
بیش از هفت نفر از هر ده (۷۲%) کودک ۳ تا ۱۵ ساله ای با سایر بازیکنانی که می شناسند یا حضوری ملاقات کرده اند، بصورت آنلاین بازی می کنند و ۳۱٪ با غریبه ها یا افرادی که با آنها ملاقات نکرده اند بازی می کنند. نسبت کودکانی که با غریبه ها بازی می کنند با افزایش سن بیشتر می شود و در میان کودکان ۱۲ تا ۱۵ سال به ۳۷ % می رسد.
۵۸ % از افراد ۱۳ تا ۶۴ ساله بریتانیا محتوای مربوط به بازی های دیجیتال را تماشا می کنند. جوامع بازی از طیف گسترده ای از پلت فرم های مجاور برای دسترسی و تعامل با سایر بازیکنان استفاده می نمایند. یوتیوب، اینستاگرام و تیک تاک، پلت فرم هایی با طیف وسیعی از محتوا بیش از پلت فرم اول بازی توییچ، استفاده می شوند.
۷۰ ٪ از مخاطبان بزرگسال توییچ در بریتانیا مرد هستند، بااینکه مخاطبان زن توییچ زمان بیشتری را در این پلت فرم می گذرانند، زنان در سپتامبر ۲۰۲۱ بطور متوسط ۲ ساعت و ۸ دقیقه در مقایسه با ۱ ساعت و ۲۷ دقیقه مردان بریتانیایی صرف کردند.
بسیاری از جوانانی که بازی های آنلاین بازی می کنند، تجربه منفی از بازی داشته اند: ۶۸% نظرات توهین آمیز یا بد از بازیکنان دیگر را تجربه کرده اند و ۶۷ % می گویند که اظهارنظرهای بی ادبانه از افرادی که نمی شناسند داشته اند.
یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۷ نشان میدهد که کودکان هنگام بازی های ویدئویی آنلاین نیز مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. این نظرسنجی پاسخ های بیش از ۲۵۰۰ جوان ۱۲ تا ۲۵ ساله در سراسر بریتانیا را در نظر گرفت و نشان داد که تا ۵۷ ٪ از جوانان مورد بررسی رفتار قلدری را هنگام بازی¬های ویدئویی آنلاین تجربه کرده اند. پاسخ دهندگان گزارش کردند که در معرض ترولینگ، سخنان نفرت انگیز و تهدید به مرگ، به عنوان تعدادی از رایج ترین رفتارهای قلدری قرار گرفته اند.
از طرف دیگر، وقتی از آنها پرسیده شد که آیا تابحال کسی را در یک بازی آنلاین مورد آزار و اذیت قرار داده اند یا خیر، ۸۰ ٪ از پاسخ دهندگان آنرا رد کردند، در صورتیکه تنها ۲۰ ٪ پاسخ مثبت دادند. ۲۲ % از پاسخ دهندگان نیز گفتند که در نتیجه سوء استفاده از بازی آنلاین خودداری کردند، در مقابل، حدودا نیمی (۴۸%) گفتند که قلدری آنها را از انجام بازی های ویدئویی آنلاین باز نمی دارد.
حجم بازار بازی های دیجیتال
ارقام رسمی دولت تخمین می زند که صنعت بازی های دیجیتال در سال ۲۰۱۹ ۲.۹ میلیارد پوند ارزش افزوده ناخالص برای اقتصاد بریتانیا به وجود آورده است که در سال ۲۰۲۱ این رقم به ۵.۳ میلیارد پوند رسیده است.
فروش سخت افزار بازی با افزایش ۱۷.۴ درصدی به ۲.۶۶ میلیارد پوند در سال ۲۰۲۱ رسید، این رشد ناشی از افزایش فروش سخت افزار کنسول هایی مانند PS۵ سونی، سری ایکس باکس مایکروسافت و نینتندو سوئیچ بوده است. فروش سخت افزار واقعیت مجازی ۴۱.۹ ٪ بالا رفته است و به ۱۸۳ میلیون پوند در سال ۲۰۲۱ رسید.
ارزش بازار نرم افزار بازی های مصرفی در سال ۲۰۲۱ به ۴.۲۸ میلیارد پوند رسید که رشد ۱۱.۴ ٪ نسبت به ۳.۸۴ میلیارد پوند در سال ۲۰۱۹ داشته است. فروش بازی های فیزیکی نیز بیش از ۲۰ درصد کم شده است. درآمد بازی های موبایل ثابت ۱.۴۶ میلیارد پوند بود.
فروش اسباب بازی ها و بازارپردازی بزرگ ترین عامل در رشد هزینه های فرهنگ بازی ها بوده است که با افزایش ۳۳.۶ ٪ از بالاترین سطح قبلی ۱۱۹.۶ میلیون پوندی به ۱۵۹ میلیون پوند رسیده است، بازی«Pokemon» سریع ترین رشد دارایی در رابطه با بازی های دیجیتال را به خود مختص کرده است.
تخمین زده می شود که ۹۵ درصد از کل تجارت بازی های بریتانیا صادر می شود و بطور متوسط ۴۵ ٪ از گردش مالی یک شرکت بازی در بریتانیا از فروش بین المللی ناشی می شود. بگفته نستا، سه بازار اصلی صادراتی شرکت های بازی سازی بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، چین و ژاپن هستند. حتی شرکت های بازی کوچک نیز بوسیله ماموریت های تجاری و کنفرانس-های صنعتی به بازارهای جدید خارج از کشور معرفی شده اند.
شاخص های تولید و اشتغال بازی های دیجیتال
در سال ۲۰۱۶، متخصصان بازی های اروپایی، بریتانیا را به عنوان بازار اروپایی که بهترین بازی ها در آن ساخته می شوند رتبه بندی کردند. برمبنای اطلاعات گزارش صنعت بازی در انگلستان که از طرف دانشگاه شفیلد انتشار یافته است، ۳ گروه فروش و بازاریابی، عملیات تجاری و برنامه نویسی بیشترین میزان شاغلان را در صنعت بازی این کشور به خود اختصاص داده اند. بطور کلی، ۶۷٪ از فعالان شاغل در صنعت بازی بریتانیا را مردان و ۳۳ % را زنان می سازند.
بزرگ ترین گروه از شاغلان در صنعت بازی در انگلستان، افرادی بودند که به عنوان کارمندان تمام وقت و دائمی استخدام شده بودند. در مقایسه با داده های جمع آوری شده در سال ۲۰۱۹، این گروه از ۷۸ % به ۸۲ % بالا رفته است و تعداد افراد آزادکار و پاره وقت همگی تا حدودی کم شده اند.
بررسی سوابق فعالیت شاغلان در این صنعت نشان میدهد که بیش از ۷۰ % از آنها بیش از ۳ سال است که در صنعت بازی مشغول فعالیت هستند.
حدود نیمی از شاغلان در صنعت بازی در بریتانیا در سازمان هایی کار می کنند که حداقل ۲۰۰ نفر را استخدام کرده اند.
این شاخص تفاوت قابل توجهی با سرشماری قبلی داشته است، به ویژه در بزرگ ترین دسته سازمان هایی که از ۵۰۰ نفر یا بیشتر استفاده می نمایند در این مورد، این رقم از ۱۵% به ۲۶ % رسیده است. شایان ذکر است که میان دو دوره زمانی، برخی از سازمان ها در صنعت بازی های بریتانیا رشد قابل توجهی داشته اند. این امکان وجود دارد که این تغییر نشان دهنده یک تغییر در شکل کلی صنعت باشد.
نیروی کار صنعت بازی های بریتانیا افراد جوان تر بیشتری نسبت به کل نیروی کار بریتانیا دارد. ۱۳ % از افرادی که در عرصه بازی کار می کنند ۲۵ سال یا کم تر دارند که این عدد را می توان با رقم ۱۰ % در کل نیروی کار بریتانیا مقایسه کرد، علاوه بر این در مجموع ۶۱ % از افرادی که در صنعت بازی ها کار می کنند ۳۵ سال یا کم تر دارند که می توان آنرا با ۳۳ % از افراد در کل نیروی کار مقایسه کرد.

1402/03/29
12:57:20
5.0 / 5
400
تگهای خبر: اینترنت , تخصص , دستگاه , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
لباس دونی