لباس دونی: مدیركل دفتر موسیقی وزارت ارشاد و به دنبال آن مدیر اجرایی جشنواره موسیقی فجر استعفا و جشنواره فجر را با چالشی تازه رو به رو كردند؛ چالش كمبود وقت!
به گزارش لباس دونی به نقل از ایسنا، هرچند همیشه انتقادهایی به چگونگی برگزاری جشنواره موسیقی فجر روانه بوده و هست اما نمی توان منكر شد كه این جشنواره یكی از مهم ترین رویدادهای موسیقایی سال محسوب می شود؛ جشنواره ای كه تاكنون سی وچهار دوره خودرا پشت سر گذاشته و نزدیك به یك سال است دارای بخشنامه ای مشخص شده است.
طبق این بخشنامه مدیركل دفتر موسیقی رئیس جشنواره است و مدیر اجرایی هم مسئولیت برنامه ریزی و كنترل فرآیندها و فعالیت ها را بر عهده دارد؛ با این حساب می توان گفت دو ركن مهم جشنواره از سمت های خود استعفا كرده و چالشی را پیش روی جشنواره قرار داده اند.
تجربه نشان داده برای برگزاری هرچه بهتر یك رویداد باید به آن فرصت كافی داد؛ یعنی هرچه زمان بیشتری به آماده سازی آن اختصاص داده شود نتیجه بهتری به دست می آید؛ گویا جشنواره موسیقی فجر هم كه قبل تر با كمبود وقت دست و پنجه نرم كرده بود، برای دوره جدید تصمیم داشت گرفتار مشكل وقت نشود، چونكه دبیر و مدیر جشنواره زودتر از سال قبل عرضه شدند و قبل از استعفای رئیس و مدیر اجرایی، هیات انتخاب هم در حال شكل گیری بود تا بعد از آن فراخوان اعلام گردد.
اما حالا بیشتر از ۱۰ روز از استعفای علی ترابی و شهرام صارمی بعنوان مدیركل دفتر موسیقی و مدیر اجرایی سی وپنجمین جشنواره موسیقی فجر می گذرد و هنوز جایگزینی برای مدیر اجرایی جشنواره مشخص نشده است و بنظر می رسد معرفی كردن او بیشتر از این ها هم طول بكشد. حتی آشنایی و در جریان قرار گرفتن مدیران جدید در سمت های خود امری زمان بر است؛ مگر اینكه دست اندركاران جشنواره و در رأس آنها محمد الهیاری، مدیركل جدید دفتر موسیقی تمهیدی برای این ماجرا بیندیشند كه یا آماده سازی جشنواره گرفتار كمبود وقت نشود یا تاثیر خودرا بر آن نگذارد.