امیری مطرح كرد؛
صنعت بازی در ایران جای رشد زیادی دارد
به گزارش لباس دونی، برگزیده بهترین بازی جدی در دهمین جشنواره بازیهای کامپیوتری فجر می گوید در ایران صنعت بازی جای رشد زیادی دارد اما به علل مختلف فرهنگ سازی نشده است که مردم از بازی ایرانی استفاده نمایند.
امید امیری فناور تیم سدرا و فارغ التحصیل مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف که در دهمین جشنواره ملی بازیهای کامپیوتری تندیس بهترین بازی جدی سال را برای بازی «ربات تابان» دریافت کرده، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این روبات یک روبات اجتماعی است که برای کودکان دارای اختلال یادگیری، ساخته شده است.
وی اضافه کرد: تولید این روبات از سال ۹۳ آغاز شد که بیشتر از ۲۰ نفر از دانشجویان آزمایشگاه، پروژه خویش را روی آن تعریف کردند و این یک طرح تحقیقاتی است. نحوه تعامل این روبات اینچنین بوده که از راه بازی از پیش طراحی شده کودکان به سوالات پاسخ می دهند و از این طریق با آن ارتباط می گیرند، در صورتیکه کودکان به سوالات به درستی پاسخ دهند روبات آنها را تشویق کرده و به آنها تدریس می کند.
فناوری تیم سدرا، روبات تابان را وسیله کمک آموزشی در جهت تمرین کودکان گرفتار نارساخوانی دانست و در رابطه با صنعت بازی اظهار داشت: در ایران صنعت بازی جای رشد زیادی دارد اما به علل مختلف فرهنگ سازی نشده است که مردم از بازی ایرانی استفاده نمایند. امید است که شرایطی فراهم گردد که فرهنگ گسترده تری داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه در ایران صنعت بازی درآمدزا نیست، اظهار داشت: علت این مورد ناشی از مواردی همچون وصل نبودن به اقتصاد جهان است. در دهمین نمایشگاه بازیهای کامپیوتری شاهد بودیم که دو تا سه غرفه بحث شان این بود که ما بازی شما را در بازارهای بین المللی نشر می دهیم؛ چرا باید چنین دست اندازی وجود داشته باشد؟
امیری اظهار داشت: صنعت بازیهای کامپیوتری جا نیفتاده است و باید در این حوزه اقدام اساسی شود. برگزاری جشنواره بازیهای کامپیوتری می تواند منجر به برقراری ارتباط میان بازی سازان و پیدا کردن ارتباط شود.
منبع: lebasdooni.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب