رحیمی مطرح كرد؛

نیروی انسانی آشنا به پیچیدگی های محصولات فرهنگی نداریم

نیروی انسانی آشنا به پیچیدگی های محصولات فرهنگی نداریم

به گزارش لباس دونی، یک کارآفرین اظهار داشت: قیمت های سرسام آور اجاره و کمبود نیروی انسانی ماهر و آشنا به پیچیدگی­ های محصولات فرهنگی و مخاطبان آن سبب شده که شرایط کار در حوزه صنایع فرهنگی خیلی سخت شود.



به گزارش لباس دونی به نقل از مهر، تعدادی از فعالان و عرضه کنندگان صنایع فرهنگی در نشست انجمن صنفی عرضه کنندگان محصولات صنایع فرهنگی (صف)، به بررسی چالش های موجود در این عرصه و راهکارهای بهبود وضعیت پرداختند.
در این نشست که با حضور تعدادی از فعالان و عرضه کنندگان حوزه صنایع فرهنگی برگزار شد، چالش هایی همچون مشکلات اقتصادی، کمبود حمایت های دولتی و قانونی و لزوم استفاده از ظرفیت تبلیغات و رسانه مورد بررسی قرار گرفت.
امیر مسعود استاد حسین عضو انجمن صف و دبیر گروه سبک زندگی حیات طیبه، اظهار داشت: انجمن صنفی کارفرمایان صنایع فرهنگی، فعالیتهای مختلفی در زمینه صنایع فرهنگی انجام می دهد. اما بیشتر تمرکز ما بر فروشگاه های بزرگ و چندمنظوره در سطح کشور است. مجموعه ها و فروشگاه های تک منظوره معمولا از راه اتحادیه ها و مجامع تخصصی خود مسائل و مشکلات شان را پیگیری می کنند.
وی اضافه کرد: در خلال یک سال گذشته، انجمن موفق شده جلسات گوناگونی در استانهای مختلف برگزار کند و هدف اصلی آنها آشنایی با فعالان حوزه صنایع فرهنگی و بررسی مشکلات آنها بوده است.

مشکلات توزیع؛ دغدغه اصلی عرضه کنندگان محصولات فرهنگی
حجت جوان، مدیر مرکز پخش محصولات فرهنگی ابر و بن در این جلسه به مشکلاتی که در راه توسعه پخش کالا در شهرستان ها بخصوص مشهد مواجه بوده اند، اشاره نمود.
وی اضافه کرد: در ابتدا با کتاب، کار خویش را آغاز کردیم، اما نیازهای فروشگاه ها ما را بسمت سایر محصولات صنایع فرهنگی کشاند. در شهرستان ها مشکلات حمل و نقل و هزینه های بالای باربری، سیستم پخش را به چالشی بزرگ تبدیل نموده است که نیازمند سازوکارهای استاندارد و متناسب با این صنایع است.
مشکلات اقتصادی چالش بازار محصولات فرهنگی
ابوالفضل رحیمی مدیر فروشگاه سلام شعبه مشهد، در صحبت های خود به تفاوت وضعیت فروشگاه ها در مشهد به علت شرایط خاص این شهر، نسبت به سایر نقاط کشور اشاره نمود و اضافه کرد: در زمینه بازاریابی دیجیتال هم با مشکلاتی روبرو بوده ایم. مشهد به علت شرایط اقتصادی و هم شرایط فرهنگی و اجتماعی، اقتضائاتی متفاوت از تهران و دیگر مناطق دارد.
وی به چالش های قیمت اجاره و وضعیت نیروی انسانی اشاره نمود و اظهار داشت: قیمت های سرسام آور اجاره و کمبود نیروی انسانی ماهر و آشنا به پیچیدگی های محصولات فرهنگی و مخاطبان آن سبب شده که شرایط کار خیلی سخت شود. برخی مشکلات اقتصادی و کاهش فروش ها به تغییرات اقتصادی و افزایش قیمتها مرتبط می باشد.
پیشرفت بازار محصولات فرهنگی با وجود مشکلات
بهشتی مدیر فروش خانه حجاب صدف، در صحبت های خود به چالش ها و مشکلات مجموعه خود در حوزه محصولات فرهنگی پرداخت. این مجموعه علیرغم مشکلات در ارتباط با تأمین پارچه و نوسانات قیمتها و مشکلات مالیاتی، با تلاش و برنامه ریزی صحیح به یک برند شناخته شده تبدیل شد.
وی از گسترش فعالیتها و ظرفیتهای مجموعه صدف در طول بیست سال و تبدیل آن به مجموعه ای معتبر در کشور اطلاع داد. این مجموعه تصمیم به تخصصی تر کردن فعالیتها گرفته است و هم اکنون محصولات پوشاک اسلامی و عروسک های اسلامی را با پوشش های مناسب برای کودکان تولید می نماییم.
نقش رسانه ها در گسترش گفتمان مصرف محصولات فرهنگی
سجاد صالحی دبیر سابق و عضو هیأت مدیره این انجمن هم در ارتباط با سازو کارهای حمایتی اظهار داشت: مهم ترین مساله در این عرصه اینست که رسانه ها و تبلیغات باید در برای تقویت گفتمان مصرف محصولات فرهنگی و رفع چالش ها و موانع فعالان زنجیره ارزش محصولات فرهنگی بسیج شود.
وی اضافه کرد: برای حل مشکلات تبلیغاتی، انجمن های صنفی می توانند با راه اندازی تیم های رسانه ای اقداماتی را برای بهبود تبلیغات انجام دهند.


منبع:

1403/08/27
09:32:16
5.0 / 5
206
تگهای خبر: پوشش , تخصص , فروشگاه , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
لباس دونی