پژمان با لباس دونی مطرح كرد؛
عناصر فرهنگی پیاده روی اربعین پیام فلسطین را به جهان نشان بدهند
لباس دونی: به گزارش لباس دونی، یک تولیدکننده محصولات اربعین می گوید عناصر فرهنگی در راه پیاده روی اربعین باید هوشمندانه باشند تا به واسطه این عناصر پیام مردم فلسطین را به جهان نشان دهیم.
علی پژمان تولیدکننده محصولات اربعین در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در حوزه تولید تیشرت های ویژه اربعین و مناسبت های ملی و مذهبی فعالیت می نماییم و با تولیدکننده ای در ارتباط هستیم و طراحی هایی که انجام می دهیم در اختیار تولیدکننده قرار می دهیم.
وی ضمن اشاره به «با چفیه می آییم» اظهار داشت: در فضای مجازی رصدی داشتیم و متوجه شدیم رویداد پیاده روی اربعین یکی از پرمخاطب ترین و پرجمعیت ترین رویدادهای فرهنگی است. از آنجائیکه شعار اربعین سال جاری «کربلا، طریق الاقصی» است و در این رویداد فرهنگی، مردم از تمام کشورهای اروپایی، آمریکایی و آفریقایی حضور دارند، باید تلاش نماییم از المان هایی استفاده نماییم که بسیار هوشمندانه باشد و به اصطلاح طراحان گل درشت نباشد. زمانیکه المان ها هوشمندانه طراحی شود و در راه پیاده روی اربعین مورد استفاده قرار بگیرد، دیده می شود.
این تولیدکننده صنایع فرهنگی افزود: اثرگذاری یک محصول فرهنگی زمانی است که به واسطه المان های مناسب در رویدادهای فرهنگی دیده شود. مسیر پیاده روی اربعین بهترین فرصت است که بتوانیم به واسطه المان های فرهنگی، پیام مردم فلسطین و مقاومت شان را به مردم جهان انتقال دهیم. ما وظیفه داریم که تا یک طراحی هوشمندانه و حرفه ای در المان های فرهنگی داشته باشیم. طرح هایی که روی محصولات اجرا شود و در راه اربعین مورد بهره برداری قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: سال جاری قرار بود در بحث کلاه، کوله و دیگر محصولات تولیداتی داشته باشیم اما متأسفانه امکان تولیدش حاصل نشد. هر ساله نمایشگاهی در مصلی یا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شد و ما می توانستیم سود مناسبی داشته باشیم و در نهایت به تولید محصولاتی در راه پیاده روی اربعین بپردازیم که متأسفانه به علل ناکافی بودن منابع مالی این امکان حاصل نشد. بهرحال جنبه مادی برای تولیدکننده بسیار اهمیت دارد تا بتواند به سرمایه گذاری در این عرصه ادامه دهد.
پژمان اظهار داشت: سال قبل تیشرت هایی را با طرح حاج قاسم تولید کرده بودیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت بخصوص در راه پیاده روی اربعین، افراد با تیشرت ها عکس می انداختند و برای مان ارسال می کردند.
وی ضمن اشاره به تأثیرگذاری نمادها اظهار داشت: متأسفانه صنایع فرهنگی در کشورمان مورد بی توجهی قرار گرفته در حالیکه این صنایع می توانند گردش مالی بسیاری برای کشور داشته باشند. در کشورهای مختلف بخصوص کشورهای شرقی شاهد می باشیم که تا چه اندازه به صنایع فرنگی اهمیت قائل هستند. درحالی که ما پتانسیل بسیاری در این عرصه داریم. المان هایی که می توانیم از فرهنگ ملی، دینی، اسلامی و مقاومت مان استخراج نماییم و آنرا در صنایع فرهنگی به کار بگیریم.
این تولیدکننده اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرموده اند که دفاع مقدس گنج پنهان است و باید گشوده شود و در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. تا چه اندازه توانسته ایم فرمایشات ایشان را در حوزه صنایع فرهنگی محقق کنیم؟ بازطراحی چهره شهدا و باز طراحی المان های فرهنگی همچون اقداماتی است که می توانیم در حوزه صنایع فرهنگی مورد استفاده قرار دهیم. همینطور تولیدکننده را توجیه نماییم تا پای کار بیاید. همه اینها یک زنجیره ای است که باید توجه گردد.
وی اضافه کرد: حوزه صنایع فرهنگی نیازمند حمایت مسؤلان است تا وارد میدان شوند و بتوانند حمایت های خویش را از تولیدکنندگان داشته باشند. در این صورت میتوان تولیدکننده را توجیه کرد تا به تولید چنین محصولاتی با محوریت اربعین، مناسبت های ملی و مذهبی بپردازد. همینطور پشتیبانی از بحث صادرات محصولات بومی از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه مسؤلان فرهنگی قرار بگیرد. ما نمونه موفق کوچکی را به عراق داشتیم. امیدواریم اتفاقات مثبتی در حوزه صنایع فرهنگی رخ دهد.
پژمان ضمن اشاره به مشکلات تولیدکنندگان اظهار داشت: در بحث تولید با سه مبحث روبرو می باشیم تا محصولات کاراکتر محور یا مبحث محور باشند. اول آن که مبحث تولیدکننده ای است که به تولید کالا می پردازد. دوم طراح محصول است که با طراحی هایش به محصول معنا می بخشد. سوم صاحب کاراکتر است که باید از ذوق هنری و علمی توأمان برخوردار باشد. یعنی فرد باید آنقدر مسلط به مبحث باشد که بتواند طراح هایی را خلق کند که قدرت اثرگذاری داشته باشد. مسؤلان باید وارد میدان شوند و با عرضه تسهیلاتی مشوق تولیدکنندگان و طراحان باشند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب