معرفی بازی های ایرانی، ۳۷
بازی انگاره سفیر فرهنگ و معماری ایرانی است
لباس دونی: بازی انگاره ساخته مهدی بهرامی یک بازی معمایی ایرانی اسلامی است که به صورتی سفیر فرهنگ و معماری ایرانی شناخته می شود.
به گزارش لباس دونی به نقل از مهر، بازی «انگاره» ساخته مهدی بهرامی یک بازی معمایی ایرانی اسلامی با الهام از هنر هندسه و طراحی مهندسی است که بازیکنان را به چالشی فکری و فضایی دعوت می کند. بازیکن در این بازی، با تغییر زاویه و چرخش اشکال، طرح های پیچیده ای را تکمیل می کند.
با استفاده از ابزارهایی که برای طراحی در بازی تعبیه شده، بازیکن می تواند با خلاقیت خود به ترسیم اشکال هندسی متقارن دو بعدی و سه بعدی بپردازد و معماری ایرانی-اسلامی را تجربه کند. این بازی به صورتی سفیر فرهنگ و معماری ایرانی شناخته می شود.
این بازی توانسته است جوایز مختلفی همچون جایزه ویترین دانشجویی از جشنواره IGF در سان فرانسیسکو و غزال زرین بهترین طراحی بازی را در ششمین جشنواره بازیهای کامپیوتری فجر کسب کند.
انگاره یک بازی در مورد حرکت و هندسه است. بخشی بازی معمایی و بخشی ابزار طراحی، انگاره در مورد تخیل هندسی بازیکن است. در هر مرحله بازیکن با انتخاب یک نقطه روی اشیاء متحرک، یک شکل هندسی به وجود می آورد که تلاش می شود شبیه به الگوی مخصوص آن مرحله باشد. این بازی به کاوش در مورد حرکت ماشین های ساده و زیبایی نهفته در اعماق حرکات تکرارشونده می پردازد.
یک حالت آزاد در بازی نیز وجود دارد که به بازیکن اجازه می دهد طراحی و الگوهای هندسی خودرا با بهره گیری از ابزارهای معرفی شده در بازی ایجاد کنند. بازیکن می تواند این طراحی ها را به طور تصویر و یا مدل سه بعدی خروجی بگیرد.
مهدی بهرامی برای ساخت انگاره از آثار معماری ایرانی الهام گرفته است. الگوهای هندسی سنتی اسلامی که در این بازی به معرض نمایش گذاشته شده در ایران و خصوصاً در زادگاه بهرامی اصفهان همچون میدان مرکزی نقش جهان، یکی از میراث جهانی یونسکو، گسترده است.
انگاره دارای دو گونه پیشبرد است. گونه اول حل معماست است که در آن بازیکن باید با نهادن یک نقطه روی ابزاری جنبان که با تکان دادن آن خطوطی کشیده می شود. بازیکن باید با بهره گیری از نمایش الگو آنرا بکشد. هر چه بازی به پیش می رود بازیکن با الگوهای پیچیده و پیچیده تری روبرو می شود. بعد از یک بازه بازکردن الگو، گونه دوم بازی، برای بازیکن، باز می شود که نگارخانه نام دارد؛ با یک ابزار الگو نگاری بازیکن می تواند نقاط و خطوط یا رنگ را در کاشی ها بنگارد تا الگوهای هندسی ای پدید آید. سپس این الگوهای را می توان در قالب یک گنبد ۳ بعدی درآورد و چشم اندازهای مختلف بدان داد.
منبع: lebasdooni.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب