توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای؛
سخنرانان خارجی سمپوزیوم بین المللی بازی های جدی مشخص شدند
لباس دونی: سخنرانان خارجی سمپوزیوم بین المللی بازی های جدی توسط بنیاد ملی بازی های کامپیوتری مشخص شدند.
به گزارش لباس دونی به نقل از مهر، سخنرانان خارجی سمپوزیوم بین المللی بازی های جدی مشخص شدند. همین طور رویداد بین المللی بازی های جدی، رخدادی سالانه است که بصورت جامع در سه بخش هکاتون، جشنواره و سمپوزیوم به موضوع بازی های جدی می پردازد.
در بخش سمپوزیوم رویداد جایزه بازی های جدی ۱۴۰۲ که بخش مقالات علمی این رویداد است و مخاطب دانشگاهی را هدف خود قرار داده است، از اساتید و سخنرانان برجسته حوزه بازی های جدی دعوت به عمل آمده تا با بیان تجربیات خود و معرفی تازه ترین پیشرفت ها در این عرصه، امکان بروزرسانی و همکاریهای علمی برای متخصصان این حوزه برقرار شود.
با اعلام دبیرخانه ششمین دوره جایزه بازی های جدی در پروفسور سارا دفریتاس، پروفسور سیلوستر ارناب، امین بابادی و کاتارینا تیلمانس از سخنرانان کلیدی بخش سمپوزیوم بازی های جدی ۱۴۰۲ هستند.
پروفسور سارا دفریتاس
پروفسور سارا دفریتاس؛ استاد تمام و مدیر مؤسسه آینده دیجیتال، از نخستین پژوهشگران در عرصه بازی های جدی است. او به درک رابط های کامپیوتری طبیعی انسان و سیستم های پاداش و بازخورد مبتنی بر بازی علاقمند بوده و کار خودرا در مؤسسه بازی های جدی (دانشگاه کاونتری) مورد سنجش و بررسی قرار داده است.
گزیده ای از چکیده پروفسور سارا دفریتاس در ششمین رویداد بازی جدی:
قدرتمند بودن بازی های جدی، به سبب نحوه عملکرد بازی و سرگرمی ها در همراهی با تغییر رفتار و انگیزه است.
این سخنرانی نشان میدهد که چگونه بازی ها و سرگرمی برای یادگیری اجتماعی تغییر شکل می یابند.
پروفسور سیلوستر ارناب
پروفسور سیلوستر ارناب استاد علوم بازی (بازی های کاربردی) در دانشگاه کاونتری انگلستان است. ایجاد تجارب جذاب، همدلانه و توانمند بوسیله شیوه های طراحی بازیگوشانه همچون اشتیاق های ارناب در سوابق حرفه ای خود است. او با انتشار پژوهش های گسترده ازجمله بیش از ۱۰۰ مقاله دانشگاهی و کتاب «علم بازی در فضاهای یادگیری ترکیبی» در مورد پتانسیل علم بازی و کاربرد آن در تحول آموزش تحقیق و تدریس می کند.
گزیده ای از چکیده سیلوستر ارناب در ششمین رویداد بازی جدی:
با توجه به نتایجی که از تجربیات مبتنی بر بازی به دست می آیند، اتخاذ نگاهی همدلانه و مبتنی بر خلق مشترک، که مشارکت را در میان کنشگران در پروسه طراحی تقویت می کند، بسیار اهمیت دارد.
با تکیه بر تحقیقات، این ارائه روش ها و ابزارهای طراحی بازی جامع را به نمایش می گذارد که موانع ورود را در خلق مشترک از بین می برد و درنهایت منجر به نتایج هدفمند می شود.
این سخنرانی همین طور بینش هایی را از کتاب سیلوستر در مورد "علم بازی در فضاهای یادگیری ترکیبی" به دست خواهد داد.
کاتارینا تیلمانس
کاتارینا تیلمانس محقق، طراح و مدرس رسانه های تعاملی در لابراتوار و مؤسسه توسعه بازی کلن، است. وی در مطالعات و کار خود، خاصیت های بازی ها را به عنوان ابزاری برای هنر و کنشگری بررسی و ترویج می کند. او رییس سابق و یکی از اعضای مؤسس شبکه Games for Change Europe است.
گزیده ای از چکیده کاتارینا تیلمانس در ششمین رویداد بازی جدی:
یادگیری سنتی و همین طور بازی های جدی آنالوگ یا دیجیتال از ظرفیت فوق العاده بدن برای پردازش ورودی های چند حسی برای غنی سازی و ادغام نتایج یادگیری استفاده نمی کنند.
درحالی که واقعیت توسعه یافته (XR) اجازه می دهد تا بدن کاربران را بطور کامل در تجربه گنجانده شود، برنامه های بازی های جدی XR، بااین حال عمدتا بر تعامل بصری تاکید دارند.
با استفاده از یک رویکرد طراحی بدن محور اختصاصی، بازی های جدی مبتنی بر XR می توانند از امکانات فراوانی برای تبدیل انتقال دانش به یک تجربه شناختی-فیزیکی-عاطفی جامع بهره ببرند.
این ارائه، شرکت کنندگان را با استراتژی هایی برای طراحی فیزیکی معنادار آشنا می کند و آنها را الهام می بخشد تا تجربیات XR را ایجاد کنند.
امین بابادی
امین بابادی توسعه دهنده بازی های ویدئویی و متخصص در هوش مصنوعی است. او همین طور محقق پسادکتری و برنامه نویس هوش مصنوعی بازی در Bugbear Entertainment Ltd است که در حوزه هوش مصنوعی بازی مسابقه ای کار می کند. او بیش از ده سال تجربه به عنوان توسعه دهنده بازی و بیش از پنج سال تجربه به عنوان محقق کاربردی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین دارد.
گزیده ای از چکیده دکتر امین بابادی در ششمین رویداد بازی جدی:
ابزارهای هوش مصنوعی با طرز کار آسانی ایجادشده اند که نسبت به گذشته بطور محسوسی قابل اعتمادتر و هوشمندتر هستند و در زمان کوتاهی شیوه های عملیاتی ما را در خیلی از حوزه ها تغییر داده اند.
در این سخنرانی، مروری از شبیه سازهای مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می شود و توضیح داده می شود که چگونه از این ابزار می توان برای ساخت نسل جدیدی از بازی های جدی بهره برد که کاربردهای متفاوتی در عرصه های اتومبیل های خودکار، آموزش حرفه ای، و تحصیلات داشته باشند.
همچنین سمپوزیوم بین المللی بازی های جدی» مانند دوره های گذشته در لیست کنفرانس های تحت حمایت پایگاه استنادی IEEE Xplore نیز قرار گرفته است. مقالات پذیرفته شده در سمپوزیوم بین المللی بازی های جدی ۱۴۰۲ برای نمایه سازی در پایگاه معتبر استنادی IEEE Xplore به این پایگاه ارسال و نمایه می شوند.
بخش سمپوزیوم این رویداد به همراه آئین اختتامیه ششمین دوره جایزه بازی های جدی روزهای ۳۰ آذر و ۱ دی ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام می شود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب