شریفی مطرح كرد؛

رویداد هکاتون بازی های جدی 1402 با حضور 50 تیم

رویداد هکاتون بازی های جدی 1402 با حضور 50 تیم

به گزارش لباس دونی، دبیر ششمین جایزه بازی های جدی اظهار داشت: رویداد هکاتون ششمین جایزه بازی های جدی 1402 با حضور 50 تیم و با موضوع کتابخانه عمومی انجام می شود.



به گزارش لباس دونی به نقل از مهر، فرزانه شریفی دبیر ششمین جایزه بازی های جدی اظهار داشت: در مراسم افتتاح رسمی هکاتون بازی های جدی ۱۴۰۲، مدیر مرکز رشد بازی سازی بنیاد ملی بازی های کامپیوتری و نماینده نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان طراح مسئله این بخش از رویداد ششمین جایزه بازی های جدی، طی سخنانی به تبیین رویکرد های هکاتون سال ۱۴۰۲ به شرکت کنندگان در آن پرداختند.
وی اضافه کرد: هکاتون بازی های جدی ۱۴۰۲ با حضور ۵۰ تیم از سراسر کشور کار خودرا از ۲۹ شهریور بصورت آنلاین آغاز نموده و طی روزهای ۳۰ و ۳۱ شهریور ادامه خواهد داشت.
دبیر ششمین جایزه بازی های جدی اضافه کرد: ۱۰ منتور تخصصی در عرصه های فنی، طراحی، هنری، کتاب و کتابخوانی و گیمفیکیشن (بازی وار سازی) در این رویداد حضور دارند. نادر صدیق، مرتضی بصارت دار، سوشیانت جوشقانی، میلاد قهرمانی، ابوالفضل سجادی، محسن سعیدی، امیرحسین قربانزاده، رضا سلیمانی، سید مهدی حسینی، یوسف عابدی و آیدین آبادی شندی که از استادان به نام بازی سازی ایران هستند، به عنوان منتورهای هکاتون بازی های جدی ۱۴۰۲ مسئولیت هدایت و راهنمایی تیم های شرکت کننده را بر عهده دارند و بطور آنلاین از ۹ بامداد تا ۸ شب پاسخگوی سوالات شرکت کنندگان در این رویداد هستند.
وی افزود: هکاتون بازی های جدی ۱۴۰۲ با مشارکت بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، بنیاد ملی نخبگان و نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی با بهره گیری از بازی و کمک به افزایش سرانه مطالعه کتاب با بهره بردن از تولید بازی های جدی درحال برگزاری است.

شریفی اظهار داشت: البته ایجاد ارتباط میان محورهای هکاتون ۱۴۰۲ شامل آشنایی کاربران با کتابخانه های عمومی، خدمات کتابخانه های عمومی، منابع و بخش های کتابخانه، موضوع خواندن و مطالعه کردن در ابتدا کمی تیم های شرکت کننده را با چالش مواجه کرده بود. اما منتورینگ های انجام شده برای آنها، به شفافیت و حل چالش های پیش روی شرکت کنندگان کمک کرد.
وی اضافه کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان طراح مسئله هکاتون بازی های جدی ۱۴۰۲ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کتابخانه عمومی را در کشور مدیریت می کند و کتابخانه ها شامل بخش های مختلفی شامل سالن مطالعه، بخش امانت، بخش کتاب های مرجع، گالری، بخش نشریات، بخش کودک و ساختکده هستند. در حقیقت ما اهتمام داریم با کمک بازی مردم را به حضور در فضای کتابخانه ها دعوت نماییم.

دبیر ششمین جایزه بازی های جدی درباب تشویق مخاطبان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوسیله بازی اظهار داشت: باید با بهره بردن از روش هایی مانند امتیازدهی در بازی موجب تشویق کاربران شویم و مهارت های خواندن، روش های انتخاب کتاب مناسب و پروسه عضویت در کتابخانه و دانش های مرتبط به کتاب و کتابخانه را در آنها تقویت نماییم.

وی ادامه داد: طراحی بازی با چنین خاصیت هایی با توجه به این که بازی با چنین مطالبی نداشتیم، حتما برای تیم های شرکت کننده دشوار و با چالش هم راه است اما حتما نتایج خوبی خواهد داشت.

شریفی اظهار داشت: اختتامیه هکاتون بازی های جدی ۱۴۰۲ روز جمعه ۳۱ شهریور برگزار می گردد و داوری آثار بمحض اتمام رویداد شروع خواهد شد و نتایج نهایی طی ۱۰ روز اعلام می شود.
وی اضافه کرد: جوایز برگزیدگان نیز در آئین اختتامیه ششمین جایزه بازی های جدی به تیم های منتخب اول تا سوم به ترتیب ۸، ۶ و ۴ میلیون تومان اهدا می شود.
دبیر ششمین جایزه بازی های جدی اظهار داشت: برخی از تیم های شرکت کننده در هکاتون بازی های جدی از تیم های شرکت کننده در اردوهای استعدادیابی آموزش بازی سازی انستیتو ملی بازی سازی در استانهای مختلف کشور بودند که با شبکه سازی انجام شده جذب رویداد هکاتون شدند.
وی افزود: تیم های شرکت کننده در هکاتون امسال که در سطح ملی درحال برگزاری است از استانهای تهران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، قم، کرمانشاه، کیلان، مازندران همدان هستند. بیشترین تعداد شرکت کنندگان در این رویداد نیز از میان متولدین دهه ۷۰ هستند. اما از بین متولدین دهه های ۵۰، ۶۰ و ۸۰ هم شرکت کنندگانی در این رویداد داریم.
حضور بنیاد نخبگان برای اعطای امتیاز نخبگی طرح شهید بابایی به تیم های برگزیده است. طرح توسعه رویدادهای رقابتی مسئله محور (طرح شهید بابایی)، بمنظور ایجاد فضای نشاط علمی در دانشگاه ها، آشنایی دانشجویان با نیازها و مسائل کشور و تشویق آنان برای کار گروهی، از سال ۱۳۹۹ از طرف بنیاد ملی نخبگان اجرائی شده است. در این طرح، مسابقه ای علمی تیمی میان تیم های دانشجویی برگزار می شود و تیم های دانشجویی در مدتی معین برای ارائه خط مشی و راهکار یک مسئله، در قالب مقررات ذی ربط به رقابت با یکدیگر می پردازند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباب این طرح می توانند به این پیوند مراجعه کنند.


منبع:

1402/07/02
20:14:45
5.0 / 5
319
تگهای خبر: آموزش , تخصص , خدمات , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
لباس دونی