پژمان فر: بازی های كامپیوتری به دستگاه ضد فرهنگی تبدیل گشته است

پژمان فر: بازی های كامپیوتری به دستگاه ضد فرهنگی تبدیل گشته است

لباس دونی: یك عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از نبود نظارت بر بازیهای كامپیوتری اظهار داشت كه این بازی ها نه تنها ابزار درآمدی كمپانی ها هستند بلكه به دستگاه بزرگ ضدفرهنگی تبدیل گشته اند.


به گزارش لباس دونی به نقل از ایسنا، نصرالله پژمان فر در جلسه علنی بامداد امروز (چهارشنبه) مجلس و در جریان طرح سوال خود از وزیر ارشاد درمورد نظارت بر آنچه عملكرد ضعیف و شائبه دار بنیاد ملی بازیهای كامپیوتری خواند اظهار داشت: بازیهای كامپیوتری به شكل های مختلفی اثرات عمیقی بر شخصیت فرزندان ما می گذارند كه اگر نسبت به آن بی توجهی نماییم با گرفتاری هایی مواجه می شویم. این بازیها نه تنها ابزار درآمدی كمپانی ها هستند بلكه به دستگاه بزرگ ضد فرهنگی تبدیل شدند كه گسست سنی و فاصله بین فرزندان و والدین را تولید می كنند.

وی با بیان این كه تغییرات عمیق در رفتار فرزندان ما اتفاقی نیست اظهار نمود: ما یك محصول نكاشته را درو نمی نماییم، بلكه سالها روی این مورد برنامه ریزی شده و با تغییر فرهنگ مواجه هستیم. بنیاد ملی بازیهای كامپیوتری بعنوان متولی گیم راه اندازی شده و در اساسنامه هم وظایف اصلی اش مشخص شده است.

این عضو كمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این كه مصرف كننده ی بازی های كامپیوتری ۸۶ درصد از بازی های خارجی استفاده می نمایند اظهار نمود: نهایتا ۱۴ درصد بازی های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. باید توجه داشته باشیم كه در بازی های خارجی شخصیت های سمبل آخرالزمانی، پوشش نامناسب، ولنگاری و روابط جنسی، همجنس بازی، همپیمانی با شیطان و آموزش انواع جرایم و همینطور تقبیح جنبش های اسلامی ذهن بچه ها را مورد هجمه قرار می دهد.
وی افزود: طبق آمار مراكز دانشگاهی، توجه به هویت ملی در میان بچه ها رو به كاهش گذاشته، طبیعتا كم توجهی به مسائل فرهنگی، سبك زندگی ایرانی و اسلامی یك مبحث تصادفی نیست. متاسفانه ما به جای این كه به وظایف نظارتی خود عمل نماییم این مورد را رها كرده ایم و در بحث بازی های یارانه ای صرفا به رده بندی سنی اكتفا كردیم؛ در حالیكه ۵۰ درصد رده بندی سنی را رعایت نمی كنند.
پژمان فر با بیان این كه ۳۰ میلیون نفر از بازیهای كامپیوتری استفاده می نمایند تصریح كرد: بر مبنای یك نظرسنجی رسمی ۶۷ درصد بازی كنندگان ۳۰ سال به پایین و اكثریت ۱۲ تا ۱۹ سال سن دارند. همینطور اكثریت آنها از تلفن همراه استفاده می نمایند. تحصیلات اكثریت زیر دیپلم است و ۸۰ درصد مجرد هستند.
این نماینده مجلس با بیان این كه در بازیهای یارانه های صحنه های مستهجنی نمایش داده می شود ادامه داد به صورت مثال بازی جی پی ای را ببینید كه چه بلایی سر بچه ها آورده و چه محتوایی دارد.
نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به اینكه بر اساس گزارش مركز پژوهش ها فعالیت مالی بنیاد بازیهای كامپیوتری غیر شفاف است اظهار نمود: آقای وزیر می گوید بازی های ایرانی رشد كرده، اما دلیلش این است كه آنها توانستند خویش را با خارجی ها همسو كنند. یك نمونه از بازیهای ایرانی، لوتی ها، قیصر، خروس جنگی، كاموا و چاله میدانی هستند كه برای تشویق بازی كنندگان به آنها قمه، قداره، گرز و پنجه بوكس می دهند. متاسفانه بخشی از بازیهای ایرانی در چنین فضایی فعالیت می نمایند.
این عضو كمیسیون فرهنگی مجلس در انتها با اشاره به اینكه كودتای فرهنگی در كشور اتفاق افتاده و افكار فرزندان ما مورد شدیدترین هجمه ها قرار می گیرد خاطرنشان كرد: ما در این زمینه كوتاهی كردیم؛ البته من بیشتر از یك سال است مبحث را دنبال می كنم و خواستم كه وضعیت اصلاح گردد، اما این اتفاق نیفتاد و صرفا لاپوشانی كردند، اما هوشیار باشیم كه وضعیت بحرانی است.



1397/07/20
23:59:42
0.0 / 5
5022
تگهای خبر: كمیسیون فرهنگی مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
لباس دونی