با برگزاری نمایشگاه سبك زندگی نسل آینده ایران؛
بیانیه کسب وکارهای فرهنگ بنیان
به گزارش لباس دونی، بیانیه کسب وکارهای فرهنگ بنیان در جهت برگزاری نمایشگاه سبک زندگی نسل آینده ایران و رویداد هم آورد بازار پردازی تهران اعلام گردید.
به گزارش لباس دونی به نقل از مهر، بیانیه کسب وکارهای فرهنگ بنیان در جهت برگزاری نمایشگاه سبک زندگی نسل آینده ایران و رویداد هم آورد بازار پردازی تهران اعلام گردید.
در این بیانیه آمده است:
بیش از یک سال از شروع فعالیتهای «دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور» در زمینه «بازار پردازی محصولات شخصیت محور» می گذرد. در این زمان شاهد فعالیت ها و تلاشهای بی وقفه مسؤلان محترم این رویداد بزرگ بودیم.
امروز اهمیت عنصر «شخصیت» در «دنیای محتوا» خصوصاً در صنعت فیلم و سرگرمی، بخصوص برای مخاطبان کودک و نوجوان بر کسی پوشیده نیست، اما مهم تر از آن «استراتژیک» بودن این اهمیت است. به عبارت دیگر تولید و تجاری سازی «شخصیت» های جذاب انیمیشن ایرانی با رویکرد جهانی از نان شب واجب تر است. محصولات فرهنگی کشورمان ایران می تواند و باید جهانی شود و این جهانی شدن باید با فتح بازارهای ملی آغاز شود. پشتیبانی از تولید، توزیع، تجاری سازی و توسعه این محصولات از کتاب های کمیک (پی نما) گرفته تا وب کمیک، انیمیشن، بازی های دیجیتال، بازی های رومیزی، اسباب بازی و… باید به صورت ویژه و به صورت ملی صورت گیرد.
مردم ایران حق دارند در کنار محصولات سرگرم کننده وارداتی (که امیدواریم سازوکار مناسبی برای نظارت بر ورود و عرضه آن در کشور فراهم شود) به محصولات ایرانی-اسلامی مطلوب خود دسترسی داشته باشند و البته هنرمندان و تولیدکنندگان ایرانی حق دارند در کنار انبوهی از ویژندهای خارجی، در بین هموطنان خود نفس کشیده و مخاطب داشته باشند.
لذا ما امضاءکنندگان این بیانیه و حاضرین در رویداد بزرگ «هم آورد بازارپردازی تهران» معتقدیم که پایان نخستین دوره این رویداد بزرگ، آغاز راهی مقدس و پر برکت است که در صورت استمرار، پایمردی و البته حمایت همه جانبه، افقی درخشان و خیره کننده خواهد داشت. ما جامعه «بازارپردازان فرهنگ بنیان» ایران امیدواریم که با کمک مراکز، مؤسسات و سازمان های متولی، بتوانیم موانع موجود بر سر راه صنعتی شدن تولید و صادرات فرهنگ غنی، ایرانی-اسلامی را به خارج مرزها برداریم. دیگر وقت آن رسیده تا کسب وکارهای «شخصیت محور» دوران گذار خویش را از نوجوانی به بلوغ و از شکل کارگاهی به شیوهی صنعتی بپیماید و این گذار نیازمند حمایت، یاری و توجه است.
نیل به چنین هدفی نیازمند برنامه ریزی و ساختار سازی است. دیگر، تولیدهای محدود و جزیره ای باکیفیت های متوسط کافی است. نگاه ما باید به وسعت جهانی که تشنه پیام های فرهنگی ایران زمین است، وسیع باشد و نگاه جهانی به مخاطب، نیازمند نگرش اقتصادی به تولید و توزیع است. برای رسیدن به این رونق اقتصادی ضمن تشکر از زحمات همه عزیزان در «دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور»، مصممیم با تشکیل کنسرسیومی از ذینفعان صنایع فرهنگ بنیان و تأسیس شخصیتی حقوقی متشکل از آنها اقدامات زیر را پیگیری و انجام دهیم:
تحقیق و پژوهش در زمینه شناخت و شناسایی بازارهای داخلی و خارجی؛
تحقیق و پژوهش، برای تبدیل منابع و ایده های پرارزش به محصولات جذاب برای بازارهای داخلی و خارجی؛
کشف و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه تولیدات مطلوب بازار؛
بازاریابی مؤثر محصولات ایرانی در بازار داخلی و خارجی؛
تصویب قوانین حمایتی و هدایتی مؤثر در مجلس شورای اسلامی، همچون قانون کپی رایت داخلی و قیمت گذاری؛
ائتلاف برای هم افزایی فروش آثار و ایجاد بستر مناسب برای بازار داخلی و خارجی؛
حمایت و هویت بخشی به کسب وکارهای فرهنگ بنیان به کمک صنوف و انجمن ها.
ما عهد می بندیم تا برای شکوفایی صنعت «بازار پردازی فرهنگ بنیان»، ایجاد چرخه اقتصادی مستقل، سالم و باثبات و ایجاد فرصت های برابر برای رشد استعدادهای محروم در همه نقاط کشور ایران تمام تلاش خویش را به کار بندیم و با در نظر داشتن امانتداری در ایده ها، اعتقاد به شایسته سالاری و حفظ روحیه کار تیمی، به خود و هم تیمی های خود ایمان داشته جسارت، سماجت و ممارست را بر پایه صداقت همراه خود نماییم.
منبع: لباس دونی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب