امامی مطرح كرد؛
باید موازنه اتفاقاتی را که برای چادر مشکی رخ می دهند معکوس کنیم
به گزارش لباس دونی، رئیس کارگروه ساماندهی مدولباس اظهار داشت: در حوزه چادر مشکی اتفاقاتی رخ می دهد که باید موازنه آنرا معکوس نماییم. باید ۲۳ میلیون متر مربع بیشتر از نیاز ۴۲ میلیون متر مربعی کشور تولید داشته باشیم.
به گزارش لباس دونی به نقل از مهر، نشست خبری نمایشگاه سبک زندگی نسل آینده ایران (شهر خانواده) عصر امروز دوشنبه ۳ بهمن با حضور سیدمجید امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و تعدادی از مسؤلان کارگروه مد و لباس و برگزارکنندگان این نمایشگاه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.
سیدمجید امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ابتدای نشست اظهار داشت: سه قرارگاه توسعه نشاط اجتماعی و زیست عفیفانه و توسعه زیرساخت های صنایع فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد که توسعه نشاط اجتماعی در ارتباط با فرهنگ و هویت اقوام؛ تقویت و تسهیل در زیست عفیفانه در حوزه مد و لباس و توسعه زیرساخت های صنایع فرهنگی در حوزه سبک زندگی است.
وی اضافه کرد: نمایشگاه سبک زندگی و شهر خانواده از ششم بهمن ماه برگزار می شود و این مهم فضایی برای خرید ارزانقیمت صنایع فرهنگ و پوشاک و مصنوعات و کالای حجاب است که در مصلی تهران برگزار می شود. نحوه قیمت گذاری به این صورت است که جایی برای کاهش و افزایش آن باقی نمی ماند و حداقل تخفیف ۱۵ درصدی است و امکان دارد این رقم تا ۳۰ درصد هم افزایش یابد. ضمن این که غرفه ها حدودا مجانی عرضه شده که این امر می تواند در کاهش قیمتها اثرگذار باشد.
رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ادامه اظهار داشت: عرضه تسهیلات دولت برای خرید از فروشگاه های بزرگ و حتی شهر خانواده امکان پذیر است چون که این روزها با محدودیت فضای رسانه ای که شاهد می باشیم، گاهی محدودیت فروش ویژن ها تا ۴۰ درصد به وجود آمده است این در شرایطی است که میتوان با عرضه تسهیلات این روند را تسهیل نماییم. طراحان از راه سامانه طراحان و حتی اصناف می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.
امامی ضمن اشاره به رخ دادن اتفاقات مثبت در حوزه کاهش قیمت چادر مشکی اظهار داشت: در حوزه چادر مشکی اتفاقاتی رخ می دهد که باید تلاش نماییم موازنه آنرا معکوس نماییم. باید ۲۳ میلیون متر مربع بیشتر از نیاز ۴۲ میلیون متر مربعی کشور تولید داشته باشیم. در مورد عرضه بن خرید به خانواده ها به این صورت است که این بن ها به کارمندان ستادی و بنیادی از راه دستگاههای دولتی اطلاع رسانی می شود اما سایر خانواده ها می توانند از تسهیلات بانکی و بن هایی که در آینده از راه شبکه بانکی اطلاع رسانی می شود استفاده نمایند البته این مهم در اسفند ماه به اوج خود می رسد.
وی در انتها سخنانش ضمن اشاره به زمان برگزاری جشنواره مد و لباس فجر اظهار داشت: مدل و الگوی جشنواره تغییر کرده و به صورت ملی برگزار خواهیم کرد البته در قسمت بین الملل میهمان خارجی از تونس خواهیم داشت و امیدواریم این جشنواره را در خرداد ماه که دوازدهمین دوره آنرا پیش رو داریم برگزار نماییم.
در ادامه سیدامیر آقایی دبیر قرارگاه بازارپردازی صنایع فرهنگی اظهار داشت: حضور صنایع فرهنگی در خانواده ها امتداد دارد و اگر بتوانیم بر مدیریت صنایع فرهنگی حاکم شویم می توانیم در حوزه فرهنگسازی فعال شویم. ازاین رو پایداری و حضور دائمی زیست بومی که با همکاری ۲۰ نهاد همراه می باشد را در نظر داریم.
وی اضافه کرد: نمایشگاه سبک زندگی ایران که بر مبنای ظرفیت شخصیت های بومی و منطقه ای ایران است را مدنظر داریم و در این خصوص حدود ۶۰ محصول از ۱۰ کاراکتر در چارچوب اسباب بازی، اقلام و پوشاک و اکسسوری را در این نمایشگاه عرضه کرده ایم. کاراکترهای متنوع از حوزه کمیک گرفته تا آموزش و ادبیات کهن حتی خانواده اجنه در نظر گرفته ایم که در بازار شناخته شده اند. خانواده ها باید در سانس های مختلف رزرو مجانی انجام دهند و به صورت اختصاصی از بازی های تعاملی با حضور این کاراکترها دیدن کنند. باید این را بپذیریم که نمی توان بدون صنایع فرهنگی ظرفیت کاراکترها را معرفی نمود.
سیدمحمدحسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد هم در ادامه اظهار داشت: اقدامات این مجموعه برای پرداختن به استارت آپ های حوزه سبک زندگی خلاق میتوان اشاره نمود.
در ادامه سجاد لطفی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس اظهار داشت: نمایشگاه ملی شهر خانواده در راستا و با شعار تأمین کالای فرهنگی خانواده است که با عرضه مستقیم از یازدهم بهمن تا آخر سال از ساعت ۱۳ تا ۲۰ برگزار می گردد.
وی اضافه کرد: ما تلاش خواهیم کرد تا پوشاک سالم، عفیفانه و ارزان را در این نمایشگاه داشته باشیم. کالاها حداقل با ۱۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه می شود. البته نمایشگاه های استانی هم با همکاری کارگروه های استانی هم برگزار می گردد. شاید عمده محصولات برای خانم ها باشد اما اقلامی برای آقایان، کودکان و نوجوانان هم عرضه خواهد شد.
لطفی افزود: نظارت و شناسه شیما در این نمایشگاه در نظر گرفته شده و امکان ثبت نام برای غرفه دارانی که علاقمند به عرضه محصول با کیفیت هستند فراهم است همینطور ما هم تسهیلاتی در چارچوب بن های خرید برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته ایم.
در پایان مهدی صفی آبادی هنرمند مجری شهر خانواده اظهار داشت: نمایشگاه شهر خانواده چیدمانی متفاوت دارد و به شکلی شبیه سازی سبک زندگی خانواده ایرانی در منزل است که با حضور خانواده ها و همراهی با چالش های مدنظر با محصولات و کاراکترها آشنا می شوند.
وی افزد: تئاتر تعاملی در این نمایشگاه خانواده ها را با کاراکترها آشنا می کند و سپس محصولات از اسباب بازی گرفته تا محصولات آشپزخانه به آنها عرضه می شود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب